شهرداری مشهد پیشگام در استفاده از فناوری‌های نوین حاجی بگلو: مدیریت شهری مشهد نگین تمامی حوزه‌های مدیریت شهری در خاورمیانه است رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: بخش خصوصی اصلی‌ترین حامی مدیریت شهری است+ویدئو پارک خطی ۶ هکتاری در محله شهرک شهید رجایی مشهد به بهره‌برداری می‌رسد+تصاویر انعقاد قرارداد مشارکت شهرداری مشهد با کمیته امداد امام خمینی (ره) معاون استاندار خراسان رضوی: برقی کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد پلمب کارگاه تولیدی لوازم آرایشی غیرمجاز در کاشمر (یکم آذر ۱۴۰۳) ناصحی: مشهد قطب دیپلماسی شهری در کشور است ورود نخستین اتوبوس برقی به مشهد تا ۴۵ روز دیگر ارتقای پرشتاب زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل بار در مشهد عزم جدی شورا و مدیریت شهری مشهد مقدس برای تقویت دیپلماسی شهری برگزاری اولین نشست شهر‌های ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس بریکس پلاس در مشهد + فیلم (یکم آذر ۱۴۰۳) اجرایی‌شدن تنها ۳۰ درصد از پروژه‌های عمرانی مصوب شهر مشهد قطار برقی مشهد-تهران روی ریل تحقق | استاندار خراسان رضوی: با حمایت و اعتبار بودجه‌های ملی قرار است این پروژه به سرانجام برسد آغازبه‌کار دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد از امروز (یکم آذر ۱۴۰۳) رونمایی از پهپاد‌های آتش نشان در نمایشگاه تخصصی خدمات شهری شهردار مشهد: تقویت دیپلماسی، از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری است نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با احزاب سیاسی | گفتگو با فعالین اجتماعی، کلید بهبود مدیریت شهری در مشهد حضور دادپزشک در آرامستان‌های شهرداری مشهد برای تسریع خدمت‌رسانی به خانواده‌های متوفیان تقدیر فرماندار مشهد از شهردار مشهدمقدس (۳۰ آبان ۱۴۰۳) گره کور ترافیکی در میدان شهید کاوه مشهد باز می‌شود
سرخط خبرها

تأمین مالی آزادراه «حرم‌ تا‌ حرم» در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار دارد | پروژه متروی مشهد - گلبهار در قالب مولدسازی دنبال می‌شود

  • کد خبر: ۱۸۱۵۱۹
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
  • ۱
تأمین مالی آزادراه «حرم‌ تا‌ حرم» در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار دارد | پروژه متروی مشهد - گلبهار در قالب مولدسازی دنبال می‌شود
معاون استاندار خراسان‌رضوی ابراز امیدواری کرد که جلسه بررسی بازطراحی منابع این آزادراه در دو یا سه هفته آینده برگزار شود.

به گزارش شهرآرانیوز آزادراه حرم‌تا‌حرم باید پارسال، یعنی هم‌زمان با اتمام برنامه ششم توسعه به پایان می‌رسید، اما نه‌تن‌ها این اتفاق نیفتاد، بلکه سهم این ابرپروژه (که اکنون سیزده سال از کلنگ‌زنی‌اش می‌گذرد) از بودجه ۱۴۰۲ هم ناچیز بود و فقط ۱۲۰‌میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شد. مشکلات بودجه‌ای این پروژه انگار تمامی ندارد و حالا معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان‌رضوی از درخواست استان برای بازطراحی تأمین منابع پروژه در جلسه نهاد ریاست جمهوری خبر داده است.

جواد خدایی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا این را هم گفت که «قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) با توجه به شرایط اقتصادی امروز، ۷۰‌درصد تأمین اعتبار پروژه از سوی خود را درصد بالایی دانسته است.» گویا قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) خواهان کاهش سهم سرمایه‌گذاری خود در این پیرپروژه است و به نظر می‌رسد این خواسته قرارگاه در درخواست استان برای بازطراحی تأمین منابع مالی پروژه نیز بی‌‎تأثیر نبوده است.
او ادامه داد: امیدواریم جلسه برای بازطراحی تأمین منابع مجدد طی دو یا سه هفته آینده برگزار و در‌این‌خصوص تعیین تکلیف شود. امیدواریم با این بازطراحی، قطعه اول آزادراه در این دولت اجرایی شود.

خدایی آزادراه حرم‌تا حرم را یک پروژه ملی که ردیف تأمین مالی آن نیز به‌صورت ملی دیده شده است، دانست و بیان کرد: تاکنون همه بخش‌هایی که از این آزادراه به بهره‌برداری رسیده، از سمت قم تا تهران و گرمسار بوده است. اعتراض استان نیز به دولت مبنی بر همین بوده است. به‌تازگی و براساس جلسه با فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) در مشهد مقرر شد که پیگیری جدی از معاون اجرایی رئیس‌جمهور در هفته‌های آینده داشته باشیم که تا پایان دولت، دست‌کم یک قطعه از آزادراه حرم‌تا‌حرم از طرف مشهد به بهر‌ه‌برداری برسد.

پیشرفت آزادراه درخورتوجه نیست

خدایی با اشاره به اینکه پیشرفتی که این آزادراه تاکنون از سوی مشهد داشته است، درخورتوجه نیست، افزود: مسئله بعدی تأمین مالی این پروژه است که در سفر رئیس‌جمهور به مشهد مصوب شد تأمین مالی این پروژه از طریق تهاتر نفت باشد که امیدواریم این کار به نتیجه برسد.

آزادراه حرم‌تا‌حرم سال‌هاست که سوژه رسانه‌ها بوده و در میان انبوه خبر‌هایی که منتشر شده است، گاهی گمانه‌زنی‌هایی نیز مطرح می‌شود. به‌تازگی نیز شنیده‌ها از این حکایت دارد که قرار است بنیاد مستضعفان پای کار این پروژه بیاید. خدایی درباره صحت این شنیده‌ها، به جمله‌ای کوتاه بسنده کرد: «هنوز قطعی نشده است.»

اتمام آزادراه مشهد-چناران، امسال یا تا پایان دولت؟

یکی دیگر از پروژه‌های در دست اجرای مشهد، آزادراه مشهد-چناران است که از مهم‌ترین عوامل کاهش حجم بار ترافیکی بزرگراه پیامبراعظم (ص) به حساب می‌آید. ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، خرداد‌ماه سال گذشته در حاشیه بازدید از این پروژه با اشاره به اینکه این پروژه پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است، از اتمام عملیات عمرانی و بهره‌برداری این پروژه تا پایان سال‌۱۴۰۲ خبر داده بود.

این در حالی است که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی در‌این‌خصوص به خبرنگار شهرآرا گفت: با‌وجوداین امیدواریم طبق همان وعده‌ای که برای اتمام پروژه تا پایان این دولت داده شده است، کار پیش برود.

او با بیان اینکه این پروژه در حال اجراست و حدود هشت کیلومتر از آن آسفالت شده است، اظهار کرد: هنوز به‌دلیل اینکه این مسافت، قطعات جداگانه است، زیر بار ترافیکی نرفته است.

خدایی بیان کرد: مشکلاتی در آزادسازی بعضی از قسمت‌هایی که باقی مانده بود، وجود داشت که امیدواریم با جلساتی که برگزار شد، حل‌و‌فصل شود تا اجرا‌ی پروژه سرعت بیشتری بگیرد.

مولدسازی در انتظار مترو مشهد-گلبهار

او ادامه داد: به موازات این پروژه مترو مشهد-گلبهار را داریم که برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شد تا کار در قالب مولدسازی پیش برود. در‌این‌خصوص با قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) تفاهمی انجام شد و امیدواریم اگر این تفاهم نکته دیگری نداشته باشد، اجرای پروژه با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند، زیرا زیرسازی آن انجام شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
موسوی هستم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
0
0
حدکد ده سال هست منتظر قطار مشهد به گلبهار هستیم و همچنین آزادراه میدان نمایشگاه به گلبهار . چی پروژه ای شد!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->